Elke ouder loopt tegen moeilijkheden aan bij het opvoeden van een kind. Soms zijn er kleine en soms grote zorgen over diens ontwikkeling. Uw kind is bijvoorbeeld vaak boos, verdrietig, onzeker, druk, of komt moeilijk tot leren. Het kan dan fijn zijn als iemand even meedenkt en/of meekijkt.
Soms is een gesprek al voldoende om als ouder tot nieuwe inzichten te komen. Soms is het goed om een doel te stellen en daar gedurende een aantal weken samen aan te werken. Wanneer u wat meer inzicht heeft in de belevingswereld van een kind of weet wat hem verwacht kan worden op leergebied kan dit voor veel verandering zorgen. Uw kind zit lekkerder in zijn of haar vel, er zijn minder ruzies thuis en u als ouder komt meer tot rust. Een onderzoek kan voor verheldering zorgen.
Vaak is het nodig dat er een aantal weken met uw kind wordt gewerkt. Ik kan een kind helpen om te gaan met zijn of haar gedrag of faalangst. Het kind kan bijvoorbeeld leren zich sterker te voelen, om te gaan met sociale situaties of beter tot werken te komen. Dit doe ik door gebeurtenissen, gedachten, gevoelens en kwaliteiten op een heldere manier op papier te zetten (
Teken je Gesprek). Ook is het mogelijk gebruik te maken van vermogens in beelden en gevoelsmatig te denken (Kernvisie methode), of juist door meer aandacht te geven aan wat er van binnen gebeurt (
mindfulness). Kinderen kunnen ook leren ervaren hoe ze zich anders gaan voelen door hun lichaam anders te gebruiken (
Rots en Watertraining).
Ook wanneer u merkt dat uw kind moeite heeft met lezen, spelling of rekenen (automatiseren), maar het idee heeft dat het er wel in zit, is het mogelijk om de
Kernvisie methode
in te zetten. Het is een intensief traject waarbij u als ouder een belangrijke rol speelt. Omdat ik SKJ geregistreerd ben kan deze methode worden vergoed door de gemeente.
U kunt uw kind of een groepje kinderen aanmelden voor mindfulness
of een Rots en Watertraining. Dan kijken we wat we kunnen organiseren.
Vul voor meer informatie
hier
het contactformulier in, of neem telefonisch contact op.